مداح اهل بیت (ع) حاج محمد هادی طیبی

نغمه سرایان استان مرکزی

مداح اهل بیت (ع) حاج محمد هادی طیبی

نغمه سرایان استان مرکزی

مداح اهل بیت (ع) حاج محمد هادی طیبی

مدیریت وبلاگ

تقویم ساعت

نویسندگان


نوحه حضرت علی اکبر (ع)
(
به سبک ای پیکر جز قد و بالا)
 
ای پیکر جز قد و بالا تو شباهتی به اکبرم نداری
ای کشته به غیر بویت اثر از سرو صنوبرم نداری
وای نشود باور من       که تویی اکبر من
که تویی اکبر من
وای چیزی از تو نمانده    ای گل پرپر من
ای گل پرپر من
بابا علی جان ، بابا علی جان
******
حیرانم این همه خنجر به روی تنت چگونه جا گرفته
گوئیا سپاه دشمن انتقام از همه انبیا گرفته
وای با خبر بوده دشمن        یکی روحیم در دوتن
یکی روحیم در دوتن
وای آگهم این همه تیر     هم تو را کشته هم من
هم تو را کشته هم من
بابا علی جان ، بابا علی جان
******
ای روح و هم نفس من نفسی بکش دوباره جان بگیرم
جان گیرم تا بتوانم بدنت بغل بگیرم و بمیرم
وای بنگر ای نور دیده      عمه خانم رسیده
عمه خانم رسیده
وای او ز شوق نگاهت     همه ره را دویده
همه ره را دویده
بابا علی جن ، بابا علی جان

-----------

نوحه حضرت عباس (ع)

سقای تشنه لب من که امید منو هر چه نا امیدی
می دانم به آب و آتش زده ایی برای آب و چه کشیدی
وای چقدر نیزه خوردی     تن به خنجر سپردی
تن به خنجر سپردی
وای گفتم عباس من رفت   نام من را که بردی
نام من را که بردی
عباس ابالفضل ، عباس ابالفضل
******
غیرتت به نازم عباس منت دریا و دشمن نکشیدی
شد جدا دو دستت اما دست از علم کشیدن نکشیدی
وای ای تجلای مردی      گرچه لبریز دردی
گرچه لبریز دردی
وای کشتیم از خجالت     بس به من گریه کردی
بس به من گریه کردی
عباس ابالفضل ، عباس ابالفضل
******
گردیده از دم خنجر قمر عشیره صد قطعه ستاره
بر خیمه چه سان رسانم تک و تنها تن چاک و پاره پاره
وای همه چشم انتظارن     انتظار از تو دارن
انتظار از تو دارن
وای دانم از دیدن تو     همه جان می سپارند
همه جان می سپارند
عباس ابالفضل ، عباس ابالفضل

شاعر : حیدر توکل

نوحه حضرت قاسم (ع)
سرباز دلاور من که ز بانگ رجز تو جان گرفتم
بس گفتم قاسم قاسم گوئیا که لکنت زبان گرفتم
وای تو عزیز عمویی       بسته عمرت به مویی
بسته عمرت به مویی
وای شده این آرزویی        یک عموجان بگویی
یک عموجان بگویی
قاسم گل من ، قاسم گل من
******
قاسمم که لحظه پیش نعره های یاعلی مدد کشیدی
در همین دقایق کم با عمو بگو چگونه قد کشیدی
وای بدنت کشیده             یا که از هم دریده
یا که از هم دریده
وای که به جسم یتیمی    این همه نیزه دیده
این همه نیزه دیده
قاسم گل من ، قاسم گل من
******
هر گل چین که رفته زین جا بوسه داده سم مرکب تنت را
هر بوسه همره خود برد تکه ایی ز پیرهن یا که بدنت را
وای تا تو بودی سواره          بودمت در نظاره
بودمت در نظاره
وای کی تو افتادی از پا     کی شدی پاره پاره
کی شدی پاره پاره
قاسم گل من ، قاسم گل من

شاعر : حیدر توکل

نوحه شام غریبان
کجایی تا که ببینی تا کجا حرمت خواهرت شکسته
زینب پرده نشینت روی خاکستر و خاک و خون نشسته
وای خاک عالم شد به سر     دیدی آخر برادر
دیدی آخر برادر
وای تو شدی پاره پاره       زینبت شد در به در
زینبت شد در به در
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
******
واویلا شب گذشته چقدر سرو روان دور و برم بود
سایه تو بر سر من سر من به شانه برادرم بود
وای بنگر آرام جانم         بین نامحرمانم
بین نامحرمانم
وای رفته از دستم امشب   همه خانمانم
همه خانمانم
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان
******
می بینم هر چه تنت بود همه را تن حرامیان کوفه
قلبم را ز هم دریده خنجر خنده سنگدلان کوفه
وای بین این آتش و دود       همه رخ ها شد کبود
همه رخ ها شد کبود
وای معجرم رفت و گفتم    کاشکی عباس من بود
کاشکی عباس من بود
مظلوم حسین جان مظلوم حسین جان

شاعر : حاج حیدر توکل

التماس دعا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
یاسین

امام حسین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی